Placinta cu pui, ciuperci si smantana




Ola! Si bine te-am regasit!
           
            Trebuie sa recunosc ca nu sunt mare amator de placinte care nu sunt cu branza sau pentru desert. Astazi insa am fost curios sa testez o placinta cu carne, ciuperci si cascaval. Destul de laborioasa si de migaloasa punerea in practica a acestui fel de mancare inca si rezultatul a fost “pe masura”!

        
            Ingrediente:
-          Piept de pui dezosat – 800g
-          Foi de placinta – 12 buc (pt ca le-am taiat in doua, pe masura tavii, adica circa 20x30 cm)
-          Ciuperci – 600 g
-          Ceapa alba – 3 buc
-          Ceapa rosie – 3 buc
-          Oua – 3 buc
-          Smantana de gatit – 500 ml
-          Bacon (bucati) – 100 g (se imparte in circa 3 portii egale)
-          Cascaval ras - 200 g (pentru compozitie si ornat tava la final)
-          Patrunjel verde – 1 legatura
-          Unt – 50 g
-          Usturoi – 3 catei
-          Sare, piper

Pentru inceput am spalat carnea de pui, am taiat-o in bucati de circa 3 cm si am rumenit-o in uleiul foarte incins in care am pus bucata de unt. Am scos carnea de pui, am tocat ceapa alba si rosie si am prajit-o in aceeasi tigaie.





Ciupercile le-am taiat “cuburi mari” si le-am pus peste ceapa sotata. Tot acum am adauagat si usturoiul ras. Dupa ce au fost gata am luat tigaia de pe foc si am lasat totul al racit.








Intr-un vas suficient de mare am pus carnea de pui, cile, cascavalul ras (circa ¾ din cantitate), cele 3 oua si smantana lichida si patrunjelul. Aa amestect totul bine si am lasat compozitia “sa se odihneasca” si aromele sa se intrepatrunda.






Am luat foile de placinta, le-am taiat pe jumatate si le-am impartit in trei “teancuri”. (Ca sa nu se usuce am pus deaspupra un prosop umed). Am luat tava, am uns-o cu ulei si am pus prima foaie din primul teanc. Am dat-o cu ulei, am pus urmatoarea foaie si tot asa pana cand am terminat primul “teanc” de 8 bucati. Peste acesta am turnat jumatate din compozitia din castron iar deasupra o parte din bacon. La fel am procedat si cu foile de placinta din cea de-a doua serie de foi de placinta (repetand “operatiunea” de mai sus), a urmat restul de compozitie cu inca oparte din bacon peste care am pus ultimele foi de placinta date cu ulei. Pentru design, ultilele doua foi de placinta le-am pus putin “mototolite”.




















In cuptorul incins la 170 grade Celsius am lasat tava pentru 30 de minute dupa care am realizat stratul final cu cascaval ras si am ornat cu restul de bacon. Am mai lasat placinta in cuptor pana cand cascavalul s-a gratinat (circa 15 minute).
  


   
Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Meniu 3 Saptamana Mare

Cartofi prajiti cu unt, usturoi si ou ochi

Saptamana Mare - Meniul Zilei