Tagliatele cu creveti



Ola! Si bine te-am regasit!

Unul din motivele pentru care am ales sa fac scoala de bucatari este ca nu intelegeam “in ruptul capului” cum “sta treaba” cu cativa termeni intalniti in cartile de bucate: “sare dupa gust”, un “varf de cutit de…”, “un praf de piper” si tot asa. La finalul cursurilor am inteles ca, de fapt, aveam nevoie de un mentor si sa aplic un proces numit “modelare”. Adica reproducerea unui model de exceptie (mentor sau chiar o reteta de bucate) prin observatie, strategie si practica. Ultimul cuvant este cel mai important: mentorul pe care il “modelez” studiind “cum” a ajuns el la performanta (in contrast cu “unde/cine este” el acum), in timp ce pentru reteta “de succes” procesul se aplica invatand “cum anume” se imbina gusturile, aromele si texturile ingredientelor. Desigur, cantitatile sunt foarte importante in bucatarie, dar in final performanta este adusa de practica, practica si iar practica.


            Ingrediente:

-                      - Creveti – 10 buc
-                      - Tagliatele “cuiburi” – 4 buc
-                      - Rosii Cherry – buc
-                      - Vin alb sec – ¼ pahar
-                      - Sos soia cu aroma de scoici – 1 lingura
-                      - Baby spanac – 100 g
-                      - Unt – 50g
-                       - Ulei, sare, piper















Crevetii i-am comparat congelati si preferti. Ca urmare nu am mai avut decat sa indepartez coada inainte de a-i praji in uleiul incins in care am topit bucata de unt.

















Am prajit crevetii timp de 5 minute dupa care am adaugat in tigaie usturoiul, sosul de soia cu gust de scoici si vinul alb.


In paralel am pus apa la fiert si cand a inceput sa clocoteasca am adaugat 4 “cuiburi” de tagliatele si le-am tinut timp de circa 8 minute.














Dupa ce alcoolul s-a evaporat am pus rosiile Cherry taiate longitudinal. Cand acestea si-au schimbat culoarea si s-au inmuiat putin am stins fosul si am adaugat baby spanacul. Am amestecat ingredientele si am pus sare si piper “dupa gust”.







Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Meniu 3 Saptamana Mare

Cartofi prajiti cu unt, usturoi si ou ochi

Saptamana Mare - Meniul Zilei