Conopida la cuptor cu casacaval gratinat



Ola! Si bine te-am regasit!

            In ultima saptamana am constatat ca timpul alocat pasiunii mele pare sa devina din ce in ce mai mic. De aceea am ales retete relativ simple, ce se pun rapid in practica si care fac parte dintr-o categorie numita “low-carb” (carbohidrati cat mai putini). Un alt "efect" al acestei alegeri este reprezentat de faptul ca am hotarat sa aprofundez mai mult aceasta “dieta keto”, mai ales ca unele retete sunt chiar spectaculoase atat pentru ochi (intai “mancam cu ochii”, nu-i asa?) cat si pentru papilele gustative (cum ar spune unii “curcubeu pe cerul guri”).


            Ingrediente:
-          Conopida – 400g
-          Cascaval ras – 2- 3 linguri
-          Smantana – 200 ml
-          Unt – 1 lingurita
-          Pesmet – 2 linguri
-          Usturoi – 1 catel
-          Sare, piper, boia de ardei
  
Am luat conopida si am pus-o un apa clocotita pentru circa 10 minute. Intre timp am uns cu unt vasele termorezistente si le-am tapetat cu pesmet. Am scos conopida din oala si am lasat apa rece sa curga peste ea pentru a opri procesul de gatire.
  


 Am luat taiat buchetelele de conopida si le-am pus in vasele termorezistente. Am creat un sos de smantana din boia, usturoi ras, sare si piper pe care l-am turnat peste conopida. Ultimul strat a fost format din cascaval ras cu ajutorul razatoarei mari.
  

Am incins cuptorul la 180 grade Celsius si am introdus vasele termorezistente pentru circa 20-30 de minute, mai exact pana cand cascavalul s-a rumenit.
  












Intrucat vasul ramekin avea dimensiuni satisfacatoare pentru o portie am servit conopida cu smantana imediat ce am scos-o din cuptor pentru a nu pierde prea mult din aromele “prinse” sub crusta de cascaval gratinat.
  



Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cartofi prajiti cu unt, usturoi si ou ochi

Meniu 3 Saptamana Mare

Saptamana Mare - Meniul Zilei