Ciorba “deasa” olteneasca



Ola! Si bine te-am regasit!

            Mancarea olteneasca este, de obicei, simpla, gustoasa si plina de roadele gradinii “de sezon”. Tocmai de aceea pentru azi am ales o reteta de ciorba de legume. Din care, evident, nu lipseste prazul, aceasta minunata leguma ce este simbolul Tarii Galilor. (Legenda spune ca Regele Cadwallader a dus o luptă importantă, ce părea sortită înfrângerii, împotriva saxonilor în ziua Sfântului David. Lupta a avut loc într-un câmp plin de praz, aşa că regele le-a spus soldaţilor să poarte agăţat pe coif un fir de praz pentru a se putea recunoaşte între ei şi aşa au reuşit să câştige lupta. Cert este că, până în ziua de astăzi, s-a păstrat obiceiul ca, în ziua Sfântului David, toţi soldaţii din Wales să poarte o insignă ce reprezintă un fir de praz. Sursa: adevarul.ro)


Ingrediente:
-          Praz – 1 buc de circa 400g
-          Telina – 1 buc
-          Cartof – 2 buc
-          Morcov – 2 buc
-          Ardei capia – 2 buc
-          Fasole verde congelata – 100 g
-          Suc de rosii – 200 g
-          Bors – 300 ml
-          Apa – 2,5 l
-          Leustean – 1 legatura
-          Sare, piper

Am spalat legumele si le-am taiat in functie de preferinta: prazul si morcovii sub forma de rondele, iar telina, cartofii si ardeii au devenit “cuburi”.


Am pus apa la fiert impreuna cu morcovii, prazul, telina, ardeii si fasolea congelata. 






Cand acestea s-au gatit am adaugat cartofii, am asteptat “sa fie gata” si am turnat sucul de rosii si borsul. 




Am pus sare si piper “dupa gust”, am dat fiertura in clocot inca o data iar dupa ce am oprit focul am asezonat ciorba cu leustean tocat.


Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cartofi prajiti cu unt, usturoi si ou ochi

Meniu 3 Saptamana Mare

Saptamana Mare - Meniul Zilei