Ciuperci umplute cu branzeturi si ou posat



Ola! Si bine te-am regasit!

Din cand in cand imi imaginez micul dejun intr-o anumita combinatie de arome si texturi. Evident, de aici si pana la “punerea in practica” a retetei imaginate nu mai este decat un singur pas. Ca urmare pentru azi am ales o combinatie de ciuperci, branzeturi si ou ce m-a incantat vizual si gustativ atat de mult incat am simtit ca o sa fie o zi minunata in continuare.


 Ingrediente:
-          Ciuperci – 4 buc suficient de mari ca sa “gazduiasca” un ou
-          Emmentaller – 4 felii
-          Branza de capra – 4 lingurite
-          Sare, piper, coriandru, busuioc

Am curatat ciupercile de coaja, le-am spalat si le-am pus intr-o tava unsa cu ulei. Am umplut fiecare ciuperca cu branza de capra si emmentaller si am bagat totul in cuptorul incins la 200 grade Celsius pentru  20 – 30 de minute.







Pentru oul posat am ales o oala de vreo 20 cm diametru si cam tot atata inaltime in care am pus o lingurita de sare si doua de otet. Apa trebuie sa fie fierbinte (nu clocotita), momentul ideal fiind atunci cand apar mici bule de aer pe fundul vasului (flacara arazului fiind la minim).
Am testat doua variante de scufundare in apa fierbinte. Prima, a fost cu oul scos direct din coaja, ceea ce a dus la un rezultat un pic “imprastiat”. Pentru a doua varianta am scos oul intr-o sita ca sa curga partea apoasa din el. (Rezultatul a placut mai mult ochiului mei de gurmand.)
Cu o lingura de lemn am creat in oala un vartej de apa in mijlocul caruia am lasat usor oul sa cada. Am stat cu ochii pe ceas 3-3,5 minute si cu o paleta am scos oul si l-am scufundat cateva secunde intr-un vas cu apa rece. Am facut asta pentru a opri oul din coacere si (mai important) pentru a inlatura gustul de otet.

La final am pus oul deasupra iupercii si m-am bucurat de savoarea ciupercii si a branzeturilor minunat completate de cremozitatea oului posat.




 
Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cartofi prajiti cu unt, usturoi si ou ochi

Meniu 3 Saptamana Mare

Saptamana Mare - Meniul Zilei