Chiftelute marinate in sos de rosi


Ola! Si bine te-am regasit!

Daca ar fi sa numesc cel mai interesant preparat din bucataria roamaneasca, as alege imediat chiftelele de carne deoarece sunt foarte versatile: aperitiv sau fel de mancare principal, cu sos sa fara, din carne de pui, curcan sau amestec de vita si porc, coapte la cuptor sau prajite in ulei, cu garnitura de piure de cartofi, orez, paste, mamaliga sau cuscus. Pentru azi am ales o reteta clasica: chiftelute marinate in sos de rosii. De fapt, “cu muuuuult sos de rosii” dupa cum a tinut sa specifice “Mini Me”.


Ingrediente:
-          Carne tocata amestec vita si porc – 1 kg
-          Ceapa – 1 buc
-          Usturoi – 4 catei
-          Ou – 1 buc
-          Paine – 2 felii
-          Dafin – 1 frunza
-          Faina – 1 cana
-          Ulei – 500 ml
-          Sare, piper, usturoi, cimbru, marar, boia
-          Sos de rosii intregi decojite – 400 ml
-          Pasta de rosii – 1 lingurita

Pentru amestecul de carne am ales proportii egale de carne marca de vita si porc pe care macelarul mi le-a tocat “pe loc”. Am adaugat cele doua felii de paine inmuiate in apa si stoarse bine. Apoi am pus oul intreg, usturoiul ras fin si condimentele. Am dat o forma rotunde chiftelutelor (alti bucatari pe aplatizeaza), le-am dat prin faina si le-am prajit in baie de ulei. Cand au fost gata le-am scos pe un pat de servetele care a mai absorbit din ulei.






Pentru sos am taiat rosiile sub forma de cuburi (puteam si sa le brenduiesc) si impreuna cu sosul le-am pus peste ceapa sotata. Pentru ca doream un sos de rosii “mai vartos” am adaugat pasta de rosii si foaia de dafin. Am dat compozitia in clocot, am adaugat chiftelele si am fiert totul (circa 20 de minute) pana cand sosul a atins consistenta pe care mi-o doream.









Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cartofi prajiti cu unt, usturoi si ou ochi

Meniu 3 Saptamana Mare

Saptamana Mare - Meniul Zilei