Friptura de porc versus ciuperci sotate si cartof


Ola! Si bine te-am regasit!

            Daca ieri mi s-a sugerat ca am postat o porcarie, astazi am ales sa fac o “PORCARIE”. Parafrazandu-l pe filosoful gastronom Brillat-Savarin, "Grataragiu te naşti, bucatar devii", am ales un fel de mancare in care ingredientele “intra in competitie” atat de bine incat fiecare poate fi considerat vedeta farfuriei.


Ingrediente:
-       Cartofi – 1 kg
-       Pulpa de porc – 1 kg
-       Ceapa – 1 buc
-       Usturoi – 2 catei
-       Ciuperci – 250 g
-       Marar
-       Sare, piper, oregano, cimbru










Pentru inceput am acoperit carnea cu oregano, cimbru, sare si piper si am lasat-o circa o jumatate de ore “sa se odihneasca”. Pentru a pastra in interior cat mai mult lichid,  am “inchis” carnea pe gratarul de fonta incins. Dupa aceasta operatie am pus friptura intr-o tavita cu putina apa si l-am lasat in cuptorul incins la 200 grade Celsius imp de 60 de minute.







Cat timp friptura era un cuptor am spalat cartofii si i-am pus la fiert. Cand au fost gata i-am curatat de coasja si i-am taiat cu buri mari. Am incins putin ulei intr-un wok si am sotat ceapa taiata “julien” impreuna cu usturoiul maruntit. Cand acestea erat “aldente” am adaugat ciupercile, am sotat amestecul cateva minute si am adaugat cartofii fierti. Am mai tinut compozitia inca 5 minute pe foc amestecand in continuu pana cand aromele s-au amestecat aproape uniform. Si la final, pentru completarea gustului, am adaugat sare, piper si marar proaspat tocat. 








Evident, primul care a gustat platingul a fost “Mimi Me” care a declarat incantat ca nu stie ce sa aleaga mai intai: friptura de porc sau garnitura de ciuperci si cartofi.




Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cartofi prajiti cu unt, usturoi si ou ochi

Meniu 3 Saptamana Mare

Saptamana Mare - Meniul Zilei