Cartofi prajiti cu unt, usturoi si ou ochi


Ola! Si bine te-am regasit!

Zilele trecute m-am intalnit cu un prieten si “din vorba in vorba” am ajuns la subiectul mancarurilor simple, banale aparent dar pe care intai “le mananci din ochi” si apoi esti cucerit de gustul lor. De exemplu, cartofii prajiti. “De multe ori am gasit la restaurant cartofi prea arsi, tari, uscati ori ciudati la culoare. Ca sa nu mai zic ca nu aveau aroma, gust, prezentare…”. Recunosc, pentru o clipa am pierdut firul discutiei pentru ca mi-am adus aminte de gustul si textura cartofilor pe care ii facea bunica. Ca urmare l-am intrerupt pe prietenul meu si i-am zis “hai sa facem acum cateva portii la tigaie, nu la friteuza!”
           

            Ingrediente:
-          Cartofi – 500 g
-          Unt – 1 lngurita
-          Usturoi – 1-2 catei
-          Ou – 2 buc
-          Ulei pentru prajit
-          Sare, piper
  
Am curatat cartofii, i-am taiat felii si i-am lasat putin la scurs. Secretul cartofilor bunicii mele consta intr-o tigaie cu capac, ulei pana la jumatatea stratului de cartofi si foc domol. Cand uleiul se incingea punea cartofii acoperea repede cu capacul si lasa totul nemiscat cateva zeci de secunde. Astfel o parte din cartof se prajea iar cealalta se gatea putin la aburul care se forma in interior. Din cand in cand continutul tagaii se amesteca rapid si se lasa din nou “sub capac”. Cand deveneau aurii, cartofii erau transferati intr-un castron si “se dadeau” prin amestecul de unt si usturoi ras fin. 


La final am adaugat oul, am ornat cu putni piper si sos de rosii picant si ne-am bucurat de o mancare simpla, ce atragea privirea, avea un miros fabulos si o textura minunata.




Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Meniu 3 Saptamana Mare

Saptamana Mare - Meniul Zilei