Musaca de cartofi



Ola! Si bine te-am regasit!

‘Musaca” reprezinta o mancare ce se regaseste in diferite forme in bucataria tarilor din Balcani si Orientul indepartat. Numele provine din limba araba (“servit rece”) insa in gastronomia romaneasca gasim mai mult versiunea greceasca a acestei retete (chiar daca vinetele au fost inlocuite de cartofi fierti). Traditional musacaua este formata din straturi de carne, cartof, sos alb sau de branza ce se pun alternati intr-o tava adanca. Dupa coacere, mancarea se serveste sub forma unor bucati mari ce permit observarea alternantei straturilor ce o compun.


Ingrediente:
-          Carne de porc tocata – 800 g
-          Cartofi – 1 kg
-          Capa – 1 buc
-          Ardei gras – 1 buc
-          Pasta de rosii – 2 linguri
-          Cascaval – 100 g
-          Smantana – 100 ml
-          Ou – 1 buc
-          Ulei – 3 – 4 linguri
-          Marar – 1 lingura
-          Patrunjel – 1 lingura
-          Sare, piper

 Pentru inceput am pus la fiert cartofii spalati, intregi, necuratati, in apa cu sare. Ceapa se curata si se taie marunt iar apoi se caleste in ulei incins impreuna cu ardeiul. Cand au fost legumele au fost “al dente” am adaugat carnea tocata si am condimentat cu sare si piper. Am amestecat compozitia si am lasat totul pe foc mic pana cand a scazut apa lasata de carne. Cand a fost gata, am stins focul si am lasat ingredientele sa se raceasca.












Intre timp am incins cuptorul, am scurs cartofii de apa, i-am curatat si i-am taiat rondele. Dupa ce s-a racit, in amestecul cu carne am adaugat oul crud,pasta de rosii si o lingura de smantana. Am omogenizat continutul impreuna cu mararul si patrunjelul tocate fin.






Pentru coacere am ales un vas de sticla termorezistenta pe care l-am uns cu putin ulei. Apoi am alternat straturile de cartofi si carne iar la final am acoperit totul cu smantana si cascaval ras. Musacaua s-a desavarsit in cuptorul incins la 200 grade Celsius cam in 20 – 25 minute. Aromele imbietoare si imaginea irezistibila au facut ca primele imbucaturi de mancare sa se faca la temperatura maxima suportata de catre papilele gustative in asa numita “lingura perfecta”.






Bafta si inspiratie!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cartofi prajiti cu unt, usturoi si ou ochi

Meniu 3 Saptamana Mare

Saptamana Mare - Meniul Zilei